Mivel a fogászati implantátum beültetés műtéti beavatkozással jár, érthető, hogy van aki tart az eljárás által okozott kellemetlenségektől. De vajon mennyire fáj a fogimplantátum, és hogyan kezelhetőek a nehézségek az implantáció után?

Mennyire fáj a fogbeültetés?

Az fogimplantátum beültetése általában egy fájdalommentes vagy minimális fájdalommal járó eljárás, mivel helyi érzéstelenítés mellett történik. A beavatkozás előtt a fogorvos érzéstelenítő injekciót szúr be a területre, így a páciens nem tapasztal fájdalmat a műtét során, ám nyomásérzet, illetve enyhe diszkomfort előfordulhat.

Tipp: Bővebb információt szeretne az implantációs eljárás menetéről, illetve a szükséges eszközökről, vizsgálatokról is képet kíván kapni? Olvassa el a Minden, amit az implantációról tudni szeretne című cikkünket, valamint a Fog implantátum gyakori kérdések című blogposztunkat további hasznos tudnivalókért.

Implantáció utáni fájdalom: okok és tünetek

A beültetés után valószínűleg érez majd némi fájdalmat vagy kellemetlen érzést, de ez nem tarthat tovább néhány napnál. A tüneteket akkor érezheti hevesebbnek, amikor a helyi érzéstelenítés hatása elmúlik.

A műtét után fellépő egyéb tünetek a következők lehetnek:

• vérzés a műtét helyén,
  • duzzanat az íny és az arc körül,
  • fájdalom az állkapocsban.

Az implantátum beültetése után a szervezetnek időre van szüksége a gyógyuláshoz. A fogíny és a szövetek regenerálódása enyhe fájdalommal járhat. Emellett néhány napon vagy héten át az implantátumra gyakorolt nyomás fájdalmat okozhat, különösen étkezéskor vagy fogmosáskor.

Ritka esetekben komplikációk is előfordulhatnak, mint például az implantátum kilökődése vagy az implantátum körül kialakuló fertőzés, amelyekről a Fog implantátum utáni gyulladás című cikkünkben írtunk részletesen. Ezek az állapotok általában további tünetekkel, például súlyos fájdalommal, erőteljes duzzanattal, vagy lázzal járnak együtt.

Fogimplantátum utáni fájdalom kezelése

A fájdalom kezelése és csökkentése érdekében a fogorvos útmutatást ad a műtét utáni megfelelő ápolásra vonatkozóan, amelyek közé

• a vényköteles vagy a vény nélkül kapható fájdalomcsillapító gyógyszerek szedése;
  • bizonyos élelmiszerek, például a kemény és forró ételek kerülése; illetve
  • a beavatkozást követő pihenés tartoznak.

Ha a fájdalom súlyosbodik, vagy fertőzés tüneteit észleli, azonnal keresse fel fogorvosát! A két hét után is fennálló panaszokat szakembernek kell megvizsgálnia, mivel nem jellemző, hogy a beavatkozás után ilyen sokáig fájdalmat érezzen.

A fogimplantátumok ápolása

Fájdalom akkor is kialakulhat az implantátumok közelében, ha a páciens nem gondoskodik megfelelően a fogpótlásról. Csakúgy, mint a természetes fogak, a fogászati implantátumok is megfelelő higiéniai gondoskodást igényelnek. Ez magában foglalja a napi fogmosást és a fogselyem, illetve a fogköztisztító kefe használatát, valamint a 6 havonta történő rendszeres fogorvoslátogatást, a fogászati kezelések közül pedig a fogkő levételét nem szabad elhanyagolni.

fog implantátum: mennyire fájdalmas a fogimplantáció?

Teljes körű fogászati kezelések Budapest szívében