Fogágybetegség (periodontitis) kezelése 2020-08-12T17:57:30+00:00

Fogágybetegség kezelése

A fogágybetegség alattomos ellenség, mert alapvetően tünetmentes. Szerencsére ma már minden feltétel adott hozzá, hogy sikerrel vegyük fel ellene a küzdelmet.

Ínygyulladásnak nevezzük azt, amikor a fogíny baktériumok hatására begyullad. Ez a gyulladás ráterjedhet a fogágyra és visszafordíthatatlan folyamatot indíthat el, mely a fogak kilazulásához, majd elvesztéséhez vezet. Ez a betegség a felnőttkori fogvesztés leggyakoribb oka, ezért legfontosabb a megelőzés – ám ha a gyulladás már ráterjedt a fog tartószerkezetére, tasakcsökkentő műtéttel elérhetjük, hogy az íny újra jobban tapadjon a csonthoz.

Parodontitis, parodontózis, fogínysorvadás vagy fogágy gyulladás?

Mind a négy felsorolt kifejezéssel találkozhatunk, és a páciensek gyakran zavarban vannak, hogy melyik lehet a helyes. Nos, valójában mindegyik az, ugyanis mindegyik kifejezés a fogágybetegséget jelenti. Az első kettő az orvosi terminológiában használatos, míg az utóbbi kettő inkább köznyelvi kifejezés.

A fogágybetegség kezelése

Első lépésben a szájhigiéné javításával kezeljük a fogágybetegséget. Ennek része egy, a rendelőben végzett professzionális fogsortisztítás, ami az ultrahangos fogkő-eltávolítást is magában foglalja. Ha a gyulladás viszonylag enyhe, ez elegendő lehet a megállításához.

Amennyiben a fogágybetegség súlyosabb, az úgynevezett tasakürettet is elvégezzük. Ez a kezelés az ínytasakok mélytisztítását jelenti, amelynek során kitisztítjuk a tasakokat, és eltávolítjuk a lerakódásokat, fogkövet, gyulladt szöveteket. A kezelés helyi érzéstelenítésben történik, ezért az esetek többségében fájdalommentes.